Skrik och Panik

Fick en sån sjuk huvudvärk på eftermiddagen. Vet inte om det beror på all vätska i kroppen (olidligt) eller på grund av att jag skjutsade min mamma till affären.
Hon frågar mig om allt; kan jag ha de här kläderna, tycker du att jag har för långt hår osv.
Hennes specialitet är att kringgå själva frågan. Tex ringde hon mig förra veckan och frågade om jag skulle åka bil till begravningen. Jag svarade att jag hade tänkt chartra en helikopter... Hur fasen skulle jag annars ta mig dit?
Det hon egentligen vill och som jag vägrar, är att JAG ska fråga om hon vill åka med mig.
Så gör hon ofta, liksom lägger över frågan till mig. Men jag har genomskådat detta på henne och min svärmor, så jag svarar på det hon frågar, sen är jag tyst.

I vilket fall som helst, så la jag mig medan M bytte däck på bilen. Jag sov hur oroligt som helst och hade apont i huvudet.
Efter ngn timme gick jag upp och letade alvedon. Hittade EN alvedon.. sen halsade jag ur N´s barnalvedonflaska.

Efter en timme till släppte det.
Då var jag sugen på Krumelurer (amerikanska pannkakor). Inser när jag tar fram Bakpulver, att jag helt omöjligt kan läsa bäst före datumet;
20092008.
Betyder det att den gick ut 20 i 9:e 2008, eller 20 i 8:e 2009???
Jag ringde runt till några affärer, men gav till slut upp och fick äta äckliga makaroner och korv. Stod köttfärslimpa på matlistan, men när jag inte är i köket, så råkar inte maten lagas av sig själv.

Nu måste jag köpa bakpulver imorgon. Just ja, jag är ju LEDIG!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0