Vilket härligt väder

Jag har precis suttit i solstolen och njutit av solen. Med en tidning för magen så att inte bebisen redan tror att den är i strålkastarljuset.

Efter att ha shoppat kläder till N (där expediten missade att ta bort ett larm på kläderna, så det tjöt fint när vi skulle passera utgången), köpte jag tre fina påskägg, av choklad, hos Systrarna Ericsson, två till mina kontorsanställda och ett till mig själv (order från min chef).
Jag har ju inte ätit godis sen 14 feb och jag hade tänkt äta lite i påsk. Men nu är jag bra sugen när jag tittar på det där chokladägget, som dessutom är fyllt med godsaker.

Nu ska jag och N äta mellis och vila lite i soffan. Ikväll vankas gäster och jag har gjort tzatsiki, vitlökssmör och en hemmagjord salsa. Till detta serveras klyftpotatis, sallad och fläskfile/fläskkarré/smakrika korvar.
Tyvärr kunde inte Familjen R komma, nyss hemkomna från Thailand i fyra veckor, så fick deras lilla L öroninflammation.

Ah, icke att förglömma, dagens frukost, jag la ner lite tid på den imorse ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0